Lucka 1; Berätta om dig själv

Fina Emily har en slags adventskalender med lite olika teman att skriva om och eftersom det känns som en himla bra idé hakar jag helt enkelt på. Jag kanske inte kommer skriva varenda dag, men det visar sig helt enkelt.



Mitt namn är i alla fall Amanda, men det skulle vart Marcus om jag hade blivit kille. Marcus är för övrigt ett av de bästa killnamnen enligt mig, och om jag kommer få ett barn får det gärna heta just det namnet, men när jag var mindre kunde jag inte alls hur mina föräldrar tänkte överhuvudtaget. Kan ju bero på den där killen som gick i min klass i ettan och som alltid hade svettdroppar vid tinnigar efter rasten...
Jag fyller år under den mörkaste tiden på året, och är född exakt fyra timmar och trettio minuter efter att julaftonen har sagt tack för sig. För det mesta har jag ingenting emot det, men ibland önskar jag att jag kunde fylla år lite tidigare på året. När jag kommer få gå ut, har de flesta av mina kompisar hunnit vara ute på en och tre gånger.

Mina vänner brukar ofta beskriva mig som överaktiv och väldigt glad, som om jag skulle gå på socker mest hela tiden. På grund av detta har det diskuterats ett antal gånger hur jag blir när jag blir full. Jag antar att det är upp till bevis snart, men för tillfället lämnar vi det åt fantasin.
När jag inte är med mina vänner, så är jag antagligen ute i stallet eller sitter vid datorn och kämpar med högar av inlämningar som verkar höra gymnasiet till.

Annars då? Jo, jag har precis börjat en ny klass som jag trivs väldigt bra i. Jag blir lätt rastlös, så att bada är hopplöst, tar typ fem minuter innan jag vill gå upp igen. Jag älskar höga klackar och glittriga naglar. Och så tycker jag att snö och julstjärnor i fönstren är hur mysigt som helst. Lite så.


Kommentarer
Postat av: CJ

Tusen tack snälla du. :) Trevlig kväll!

2011-12-12 @ 21:31:24
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0